Quo vadis, ERP?

Jak będzie wyglądał świat za lat dziesięć, pięćdziesiąt czy sto? To pytanie ludzie zadawali  sobie stale od zarania dziejów. Obecnie żyjemy w czasach, w których zmiany zachodzą dużo szybciej i nawet prognozy kilkuletnie są już obarczone dużą niepewnością. W węższych dziedzinach przyszłość można przewidzieć jednak dość dokładnie. Jak rozwiną się systemy ERP w ciągu kilku najbliższych lat?

system erp

Optymalizacja procesów

Optymalny oznacza najlepszy. W przypadku biznesu najlepszy to najbardziej opłacalny – czyli przynoszący maksymalne korzyści, przy jak najmniejszych nakładach. Mocnym kierunkiem rozwoju systemów ERP jest wsparcie dla modelowania i obiegu procesów w firmach. Za tym sformalizowanym określeniem kryje się jednak dość prosta rzecz: usprawnienie i ujednolicenie wszelkich działań w firmie, przy możliwości wskazywania wąskich gardeł i metod ich neutralizacji. Niezbędnym elementem sprawnej optymalizacji jest z kolei znaczna elastyczność systemów ERP. To właśnie ich elastyczność umożliwia skrojenie systemu na miarę, dokładnie według potrzeb i wymagań klienta.

Komunikacja w różnych kierunkach

Systemy ERP zmierzają również w kierunku poprawy komunikacji w przedsiębiorstwie. O wartości sprawnej komunikacji nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Realizowana optymalnie komunikacja wewnętrzna umożliwia zwiększenie wydajności pracowników, poprawienie sprawności wykonywania zadań czy wreszcie pozytywnie wpływa na motywację pracowników. Z kolei sprawna komunikacja zewnętrzna to pozyskiwanie nowych klientów i rosnąca satysfakcja dotychczasowych. To także wzrost rozpoznawalności marki. Wspomniane czynniki przekładają się wprost na korzyści finansowe.

strategia omnichannel w b2b i b2c

Wielopłaszczyznowa integracja

Wyczynowy sportowiec – perfekcyjnie sprawny organizm, łączący własny wysiłek ze wsparciem różnych specjalistów. Tą analogią możemy też opisać przyszłe systemy ERP, które będą integrować różne zasoby firmy z narzędziami gromadzenia i dystrybucji wiedzy. Tak, by firma stała się właśnie takim perfekcyjnym organizmem, wykorzystującym cały swój potencjał i zasoby.

Scientia est potentia, czyli źródło bezcennych danych

Rozwój informatyki, i to zarówno sprzętu, jak i technologii programistycznych, umożliwił gromadzenie różnorakich danych w skali dotychczas niespotykanej. Systemy ERP, obejmujące swym zasięgiem coraz szersze obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, umożliwiają sprawne gromadzenie i dystrybuowanie danych o funkcjonowaniu firmy. Obiektywne dane pozyskiwane z takich systemów umożliwiają zaś maksymalne usprawnienie działania firmy, czy tworzenie nowych usług. Stara maksyma “Wiedza to potęga”, odniesiona tym razem do wiedzy pozyskiwanej z nowoczesnych systemów zarządzania przedsiębiorstwem, nie traci więc nic na aktualności. Systemy ERP, oprócz bieżącego zarządzania firmą, stają się drogą do rozwoju i ekspansji. To niezaprzeczalny fakt.

Komentarze (0)

Polecane artykuły

bg Biznes

metodyka zwinna, rozwój, wdrożenie,

Zmiana systemu ERP - czy to już czas?

Według danych Computerworld 30% polskich firm miało w planach w 2017 roku zmienić system IT. Z kolei z danych Panorama Consulting wynika, że 17% wszystkich wdrożeń ERP na świecie to właśnie wymiana oprogramowania.

bg Biznes

ERP, wdrożenie, zarządzanie,

Wdrożenie i co dalej?

Po burzy przychodzi spokój, a po wdrożeniu… obsługa serwisowa. Czy można “wdrożyć i zapomnieć”? Można. Ale czy warto rezygnować z korzyści, jakie daje rozwój rozwiązań zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami firmy?

bg Biznes

B2B, ecommerce, strategia sprzedaży,

(R)Ewolucja modelu sprzedaży w B2B

Sposób prowadzenia działań sprzedażowych wyraźnie się zmienia. Obecnie sprzedaż w B2B często przenoszona jest na platformę eCommerce. Firmy testują różne podejścia. Skuteczność poszczególnych modeli sprzedaży zależy od specyfiki konkretnej branży i biznesu. Jak ewoluowała sprzedaż w B2B?

bg Biznes

cyfrowa transformacja, inspiracje, technologia,

Cyfrowa transformacja - dlaczego, jak i kiedy?

Cyfrowa transformacja wymieniana jako jeden z najsilniejszych trendów w rozwoju przedsiębiorstw. Koncepcja zakłada wdrożenie innowcji technologicznych zmieniających dotychczasowy sposób funkcjonowania firmy. Czym w praktyce jest cyfrowa transformacja i jaką wartość biznesową może wnieść do organizacji?

bg Biznes

automatyka, logistyka, magazynowanie,

Automatyka magazynowa, czyli jak zwiększyć wydajność

Wyobraźmy sobie dużą firmę dystrybucyjną. Ma nowo otwarty magazyn, dwa razy większy od poprzedniego. Obroty stale wzrastają. Wymarzona sytuacja? Niekoniecznie.

bg Biznes

B2B, B2C, multichannel, omnichannel, strategia sprzedaży,

Omnichannel - teoria w praktyce

Omnichannel to sposób organizacji sprzedaży polegający na wykorzystaniu wielu kanałów dotarcia i obsługi klienta. W teorii organizacji sprzedaży pojęcie to nie jest jeszcze szczególnie ugruntowane. W polskiej Wikipedii nawet nie ma swojego hasła. Czym w istocie jest omnichannel?

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIŻĄCO.