Dropshipping w eCommerce

Rosnące potrzeby konsumentów w stosunku do oferowanych produktów i jakości obsługi, przy jednoczesnej presji na minimalizacje kosztów obsługi, wymuszają na właścicielach sklepów poszukiwania nowych rozwiązań, które sprawią, że ich działalność zacznie być bardziej efektywna i opłacalna. Przybywa przedsiębiorców, którzy decydują się na prowadzenie biznesu wyłącznie przez sieć. Nic dziwnego, prowadzenie przedsiębiorstwa w ten sposób, pozwala zaoszczędzić mnóstwo środków. Decydując się na otwarcie e-sklepu największe koszty generować będzie nam magazyn. Jak zaoszczędzić? Warto wziąć pod uwagę dropshipping w ecommerce.

Istnieje rozwiązanie

Dropshipping  – czyli model logistyczny oparty na wysyłce towaru przez dostawcę bezpośrednio do klienta e-sklepu. Rola sklepu w takim modelu sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę do klienta. Filarem do niezbędnego funkcjonowania modelu dropshippingu jest przede wszystkim infrastruktura IT, która pozwala na wirtualne zatowarowanie sklepu.

sklep internetowy dropshipping

Specyfika sklepu internetowego

Logistyka w e-commerce znacznie różni się od tradycyjnej logistyki opartej na paletach. Specyfiką zamówień internetowych jest mała liczba zamówionych produktów i ogromna liczba przesyłek do rozplanowania. Niesie to ryzyko pomyłki, poczynając od dostępności danego towaru. Podczas prowadzania e-sklepu, bardzo istotna staje się automatyzacja poszczególnych procesów, która umożliwi m.in. skuteczne zarządzanie całym cyklem kompletowania i dostarczenia przesyłki do klienta. Wprowadzenie takiego systemu usprawnienia jest to szczególnie potrzebne, zwłaszcza, gdy korzystamy z modelu dropshoppingu – prowadząc sklep internetowy, nie musimy zamartwiać się o powierzchnie magazynowe, oddajemy cały proces wysyłki wraz  z kompletowaniem w ręce hurtowni. Pytanie: jak stosując model dropshoppingu sprawować nad tym procesem kontrolę? Jak nim zarządzać? Odpowiedź jest prosta: skorzystać ze zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem.

Jak wygląda proces zamówienia w modelu dropshoppingu przy pomocy systemów?

  1. Oferujemy produkty na stronie swojego sklepu. Klient odwiedza sklep, na końcu składa zamówienie. W tym samym czasie system generuje zapytanie do hurtowni o dostępność.
  2. Hurtownia rezerwuje automatycznie wybraną przez klienta ilość sztuk produktu, do systemu trafia informacja o potwierdzonej ilości towaru.
  3. W systemie generuje się potwierdzenie transakcji dla klienta, oczekuje się na zapłatę za zamówienie. Po zaksięgowaniu się kwoty za zamówienie, sprzedawca w sklepie internetowym dokonuje płatności hurtowni kwotę pomniejszając o wysokość marży. Hurtownia przygotowuje towar do wysyłki po otrzymaniu informacji o opłacaniu zamówienia. Towar wysyłany jest do klienta.

Zintegrowanie systemu zarządzania pomaga nadzorować wszelkie procesy logistyczne w związku z kompletowaniem i dostarczeniem zamówienia dla klienta. Wymiana danych między sklepem internetowym a systemem lokalnym może obejmować następujące dane: zamówienia, dane klientów, stany magazynowe, ceny produktów, opisy produktów. Właściciele sklepów wiedzą, jak ważna dziś staje się szybkość, bezpieczeństwo i niezawodność dostarczania produktów, stąd duży nacisk wywiera się na odpowiednią komunikację z każdym działem mającym wpływ na przebieg całego procesu. Kontrola na każdym poziomie, kontakt z hurtownią i przesyłanie na bieżąco informacji o stanie przesyłki dla klienta jest podstawą do stworzenia konkurencyjnej usługi.

logistyka magazynu automatycznego

Zintegrowany system w modelu dropshopping

Jaki powinien być prawidłowo zaprojektowany dla naszych potrzeb system informatyczny? Musi zawierać przede wszystkim:

  • informacje o bieżącym stanie magazynowym, zgodnym z rzeczywistym stanem rzeczy,
  • automatyczne aktualizacje – integracja z systemem hurtowni,
  • system kontroli i możliwość automatycznego raportowania o stanie magazynowym czy stanie wysyłki,
  • możliwość stworzenia i zarządzania bazą danych klientów.

Nowoczesne systemy wspierają przedsiębiorców w logistyce: cały proces jest maksymalnie uproszczony i wszystko odbywa się automatycznie. Właściciele sklepów mogą się skupić się na tym co stanowi prawdziwą dźwignię handlu czyli na budowaniu atrakcyjnej oferty i  reklamie. Zaoszczędzony czas w związku z planowaniem logistycznym, mogą przeznaczyć na intensywną promocje w sieci, co z pewnością sprowadzi do ich sklepu więcej klientów i przyniesie większe zyski.

O projekcie wdrożenia modelu dropshipping u jednego z naszych klientów przeczytacie tutaj.

Komentarze (0)

Polecane artykuły

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIŻĄCO.